یادنامه شهید خرازی

 

مادر سردار شهید «حسین خرازی» گفت: حسین، عاشق امام حسین (ع‌)‌ بود و در راه امام حسین هم شهید شد؛ من هم دنباله‌رو فرزند شهیدم هستم و به شهادتش افتخار می‌کنم


طیبه تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: بارها و بارها شاهد نماز شب خواندن‌های حسین بودم؛ حتی وقتی یک دستش را از دست داد

وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها که نیمه‌های شب از خواب بلند می‌شدم، می‌دیدم گوشه اتاق ایستاده، نماز می‌خواند؛‌ توی نماز خیلی گریه می‌کرد؛ به او می‌گفتم «حسین چرا اینقدر ناله می‌کنی»؛ دلم برایش می‌سوخت؛‌ بعد می‌گفتم «من را هم دعا کن تا درمانده نشوم» و او با لبخند می‌گفت «به روی چشم »

مادر شهید خرازی بیان داشت: دست حسین در عملیات خیبر قطع شد؛ وقتی این خبر را شنیدم از هوش رفتم؛ توی بیمارستان یزد به دیدارش رفتم؛ گفتم «حسین، نکنه من بمیرم و تو را دیگر نبینم» و حسین گفت «نه مادر انشاءالله عمر طولانی داشته باشی». بعد گفت «مامان، طاقت داری دست مرا ببینی»؛ گفتم «مگه چی‌شده»؛ دکمه‌های پیراهنش را که باز کردم گفتم «حسین پس دستت کجاست» و دوباره از هوش رفتم

تابش اظهار داشت: فکر می‌کردم حالا که یک دست ندارد، دیگر نمی‌تواند هچ کاری انجام دهد؛ اما انگار توانش بعد از جانبازی دوبرابر شده بود؛ همه کارهایش را خودش انجام می‌داد، کاری کرد که من هیچ وقت احساس نکردم او یک دست ندارد

وی افزود: از بچگی روحیه مردانه داشت؛ ‌وقتی می‌خواستم کارنامه کلاس ششم‌اش را بگیرم، ‌گفت «دنبالم نیایی‌ها،‌ مگر من بچه‌ام»

حسین، عاشق امام حسین (ع‌)‌ بود

مادر شهید خرازی گفت: قبل از شهادتش پناهم بود و بعد از شهادتش هم،‌ هر وقت به کمک نیاز پیدا می‌کنم با حسین صحبت می‌کنم و از او کمک می‌گیرم

وی بیان داشت:‌ حسین، عاشق امام حسین (ع‌)‌ بود و در راه امام حسین هم شهید شد؛ من هم امروز دنباله‌رو راه فرزند شهیدم هستم. من فرزندم را برای خدا بزرگ کردم و در راه خدا هم تقدیم کردم و به شهادتش افتخار می‌کنم

مادر شهید خرازی افزود: حسین عاشق امام خمینی بود؛ تلاش‌‌ ما همیشه این بوده که مانند شهید خرازی و شهدای دیگر در راه انقلاب بمانیم و مدافع اصول باشیم و انشا‌ءالله خداوند سایه رهبرمان را از سرمان کم نکند

*او را از آستین خالی دست راستش خواهی شناخت

به گزارش توانا، شهید سید مرتضی آوینی در وصف سردار بزرگ سپاه امام حسین (ع) گفته است: وقتی از این کانال که سنگرهای دشمن را به یکدیگر پیوند می‌داده‌اند، بگذری، به «فرمانده» خواهی رسید؛ به علمداراو را از آستین خالی دست راستش خواهی شناخت. چه می‌گویم چهره ریز نقش و خنده‌های دلنشینش نشانه بهتری است. مواظب باش، آن همه متواضع است که او را در میان همراهانش گم می‌کنی. اگر کسی او را نمی‌شناخت، هرگز باور نمی‌کرد که با فرمانده لشکر مقدس امام حسین (ع) رو به رو است

ما اهل دنیا، از فرمانده لشکر، همان تصویری را داریم که در فیلم‌های سینمایی دیده‌ایم؛ اما فرمانده‌هان سپاه اسلام، امروز همه آن معیارها را در هم ریخته‌اند

حاج حسین را ببین، او را از آستین خالی دست راستش بشناس. جوانی خوشرو، مهربان و صمیمی با اندامی نسبتاً لاغر و سخت متواضع. آنان که درباره او سخن گفته‌اند، بر دو خصلت بیش از خصائل وی تأکید کرده‌اند: شجاعت و تدبیر

حضور حاج حسین در نزدیکی خط مقدم درگیری، بسیار شگفت‌انگیز بود؛ اما می‌دانستیم او کسی نیست که بیهوده دل به دریا بزند. عالم محضر خداست و حاج حسین کسی نبود که لحظه‌ای از این حضور، غفلت داشته باشد. اخذ تدبیر درست ، مستلزم دسترسی به اطلاعات درست است. وقتی خبردار شدیم که دشمن با تمام نیرو ، اقدام به پاتک کرده، سرّ وجود او را در خط مقدم دریافتیم

*پشتیبان ولایت فقیه باشید

در بخشی از وصیت‌نامه فرمانده شهید حسین خرازی آمده است: از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند؛ راه شهدای ما راه حق است، اول می‌خواهم که آنها مرا بخشیده و شفاعت مرا در روز جزا کنند و از خدا می‌خواهم که ادامه‌دهنده راه آنها باشم

آنهایی که با بودنشان و زندگی‌شان به ما درس ایثار دادند؛ با جهادشان درس مقاومت و با رفتنشان درس عشق به ما آموختند. از مسئولین عزیز و مردم حزب‌الهی می‌خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الان در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشا و بی‌حجابی زده‌اند، ایستادگی کنید و با جدیت هر چه تمامتر جلو این فسادها را بگیرید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد